Живеем в
информационно общество. В него производството, разпространението и употребата
на информация са основните икономически, политически и културни дейности. Някои
от основните характеристики на това общество са използване на информационни и
комуникационни технологии във всички икономически и социални сфери, както и високата заетост на работещото
население в сферата на услугите (над 50% Интернет е широко разпространен и
използван. Част от безработните лица го ползват, наред с технологиите, при
търсенето на работа. Не всички обаче умеят да боравят с компютър. Според
Националния статистически институт през 2016г. едва 38.5% от населението на
България между 16 и 74 години може да прави елементарни операции на компютър,
като копиране и преместване в нова папка. Една от ролите на социалния
работник е да предаде информацията и помогне на безработните да се ориентират и
справят с новите технологии.
Безработните често са изправени пред редица проблеми и въпроси |
Безработните
са изправени пред редица проблеми, сред които е липсата на самооценка,
самочувствие, мотивация и амбиция за подобряване на компетенциите. Други
проблеми са недостатъчните или прекалено специфични квалификации, липсата на
компетенции и умения за успешно търсене на работа, представянето на интервю,
кандидатстването за работа и други. Тези проблеми са взаймносвързани и изискват
цялостен подход за справянето им. Тук отново идва на помощ социалният работник.
Тъй като има връзка между заетостта и обучението, дейността на социалния
работник е свързана с обучение, целящо да осигури на неквалифицираните
безработни лица базови компетенции по общи дисциплини, обща подкрепа при търсенето
и намирането на работа, обучения за квалификация и преквалификация. Всички тези
дейности намират приложение при помощта на социалния работник за намиране на
работа на безработните чрез Интернет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар