Ролята на социалния работник при търсенето на работа чрез Интернет

Социалният работник предоставя на клиента пълна и точна информация по отношение на вида и формата на помощта, която може да му предложи, като едновременно с това го уведомява за рисковете, правата, възможностите и задълженията му, свързани с нея. Той трябва да се стреми да установи с клиентите отношение на уважение, равнопоставеност и отговорност към избора на действията за решаване на социален проблем.

Живеем в информационно общество. В него производството, разпространението и употребата на информация са основните икономически, политически и културни дейности. Някои от основните характеристики на това общество са използване на информационни и комуникационни технологии във всички икономически и социални сфери,  както и високата заетост на работещото население в сферата на услугите (над 50% Интернет е широко разпространен и използван. Част от безработните лица го ползват, наред с технологиите, при търсенето на работа. Не всички обаче умеят да боравят с компютър. Според Националния статистически институт през 2016г. едва 38.5% от населението на България между 16 и 74 години може да прави елементарни операции на компютър, като копиране и преместване в нова папка. Една от ролите на социалния работник е да предаде информацията и помогне на безработните да се ориентират и справят с новите технологии.

Безработните често са изправени пред редица проблеми и въпроси

Безработните са изправени пред редица проблеми, сред които е липсата на самооценка, самочувствие, мотивация и амбиция за подобряване на компетенциите. Други проблеми са недостатъчните или прекалено специфични квалификации, липсата на компетенции и умения за успешно търсене на работа, представянето на интервю, кандидатстването за работа и други. Тези проблеми са взаймносвързани и изискват цялостен подход за справянето им. Тук отново идва на помощ социалният работник. Тъй като има връзка между заетостта и обучението, дейността на социалния работник е свързана с обучение, целящо да осигури на неквалифицираните безработни лица базови компетенции по общи дисциплини, обща подкрепа при търсенето и намирането на работа, обучения за квалификация и преквалификация. Всички тези дейности намират приложение при помощта на социалния работник за намиране на работа на безработните чрез Интернет.

Няма коментари:

Публикуване на коментар