Подходи при онлайн-набирането на кадри

Един от  ранните  подходи базиран на онлайн набирането, това са сайтовете предлагащи работа. Най- основно тези сайтове са, като прелистване на вестник, предлагащ възможности за работа. Най- голямото предимство на този начин за набиране е големия брой кандидати, които посещават такива сайтове. Обикновено, те позволяват на специалистите по човешки ресурси да оперират денонощно, да проучват кандидатите. Друг плюс за организациите са големият брой хора, които публикуват своите документи за работа, като специалистите използват определени механизми за търсене на кандидати, зависимо от техния опит или квалификация. Следващо предимство е това че организациите могат да публикуват информация за себе си, като например линк към уеб-сайта на компанията за по-нататъшна информация за работата или организацията.

  •        e-Recruiting. Това е един съвсем различен начин, който се фокусира върху специалистите човешки ресурси, търсещи кандидати онлайн.Понякога се определя и като "подмазвачески" подход.Този начин за онлайн набиране поставя ударение върху "пасивните" кандидати.Обикновено има различни техници, специалисти, които работят в другите организации, а ние искаме те да работят при нас.Най-просто обяснено този подход представлява един вид "хакване" на сайтовете на другите организации, за да получим информация за техните служители.След като се сдобием с тези сведения, правим по-добри предложения от другата компания, за да привлечем интересуващите ни лица. Въпреки доста ефективен, този начин се счита за незаконен.
·        


  •  Набиране чрез взаимоотношения. Потенциална значителна иновация в онлайн набирането на кадри се нарича набиране чрез създаване на взаимоотношения. Главна задача на този подход е създаването на дългосрочна връзка с "пасивните" кандидати, та когато решат да излязат на свободния трудов пазар, те ще се обърнат към организациите и компаниите с които имат дългосрочна създадена връзка. В основата на този подход лежи тенденцията, че трябва да научим повече за интересите и професионалният опит на тези посещаващи нашия уеб-сайт, след което периодично да им изпращаме по електронната поща информация за кариери или сфери на интереси. Когато е налице свободна работна позиция може да се изпрати писмо, което разглежда възможността. Може би главното предимство на този подход, е че "пасивните" кандидати могат да бъдат привлечени чрез предоставяне на добра оферта за работа.

Няма коментари:

Публикуване на коментар